Forum Tenebraes
Forum RPG: Miasto na granicy Wieloświata
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polowanie na Jelonka - zasady i postacie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tenebraes Strona Główna -> Bohaterowie Opowieści
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nirian Samalai Feireniz
Tenebraes



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 15:03, 07 Lut 2006    Temat postu: Polowanie na Jelonka - zasady i postacie

Polowanie na Jelonka

Celem gry jest upolowanie jelonka, korzystając z dostępnego arsenału myśliwskiego. Gra ma być w klimacie humorystycznym.

Wszystkie rzuty w grze wykonuje MG, czyli ja.

Gra opiera się na planszy 20x20 kratek. każdy myśliwy może jednocześnie się znajdować na jednym polu. Na jednym polu może znajdować się dowolna ilość myśliwych. Każdy myśliwy ma zasięg wzroku na wszystkie osiem sąsiadujących z polem gdzie się znajduje pól. Widzi tam innych myśliwych, jelonka a także psy gończe. Gra idzie zgodnie z ustaloną inicjatywą. Będzie ona ustalana przed grą, będzie związana z kolejnością zgłoszeń. Kiedy każdy napisze posta w kolejności inicjatywy, na końcu będzie podsumowanie, potem inicjatywa zaczyna się od początku. Wszystkie posty od podsumowania do podsumowania zwane są jedną RUNDĄ. Nie można edytować swoich postów. W ciągu jednej rundy można na początku:
- wykonać jeden lub kilka strzałów z broni strzeleckiej, zarówno krótkiego zasięgu jak i długiego do Jelonka, innego myśliwego czy nawet do psów gończych.
- zostawić od jednego do pięciu sideł.
- zostawić przynętę lub klatkę
- przebrać się za jelonka jeśli ma się strój, lub zdjąć strój
- wypuścić psa gończego
Wszystkie powyższe działania wykonuje się na lokacji, na której zaczynało się rundę. Można nie wykonywać tych powyższych działań. Obojętne czy zrobiło się cokolwiek, czy nie, potem maż możliwość:
- wykonać ruch o jedną lokację w dowolnym kierunku, przenosząc się na jedno z sąsiadujących pól, lub zaszyć się w miejscu i się nie ruszać.
Jeżeli ktoś ma lornetkę, na koniec rundy, całkowicie niezależnie od innych działań może ją użyć, chyba że strzelał (to jedyny wyjątek).

Żadna postać nie ma charakterystyk. Zamiast tego, ma 100$ które może wydawać na sprzęt myśliwski. Niżej podaje ekwipunek do wykupienia:

Broń Krótkiego Zasięgu (BK) cena: 10$ // jest to dowolny przedmiot pasujący do twojego toonsa, który może strzelać na niewielką odległość, może to być np. kusza, pistolet, łańcuch etc. zasady: można za pomocą tej broni wykonać do trzech strzałów na rundę, tylko do celów znajdujących się na tej samej lokacji co strzelający. Nie można strzelać, jeśli nie ma się naboi.
Broń Dalekiego Zasięgu (BD) cena: 20$ // dowolna broń daleko zasięgowa, taka jak karabin snajperska, laser, wyrzutnia oliwek, czy wyrzutnia rakiet, acz jej typ nie zmienia zasad. zasady: można za jej pomocą wykonać jeden strzał na sąsiednie pola, lub na własne. Nie można strzelać, jeśli nie ma się naboi.
Naboje (N) cena: 1$ za sztukę // Umożliwiają strzelanie z broni dalekiego oraz krótkiego zasięgu.
Sidła (SD) cena: 3$ za sztukę // Może to być cokolwiek, co leży w miejscu i wybucha, jak się w to wejdzie, tak więc miny, sidła myśliwskie, granaty, mikroładunki nuklearne czy nawet mordercze króliczki Monty Paytona. zasady: kiedy jelonek, myśliwy lub pies gończy wejdzie na pole, gdzie są sidła (a ich nie widać na mapie), za każde sidła ma dziesięć procent szans, że na nie wpadnie. ilość sideł się kumuluje, czyli cztery sidła dają 40% szansy (1-4 na k10).
Lornetka (LR) cena: 20$ // dowolny przedmiot do patrzenia w dal. zasady: po ruchu można wybrać jedno pole sąsiadujące z polem widzenia i tam spojrzeć.
Przynęta (PR) cena: 10$ // cokolwiek, co lubą jelonki, by ich skusiło by podbiegły i zjadły. zasady: kiedy przynęta znajdzie się w zasięgu wzroku, jelonek pędzi w następnej rundzie w jej kierunku, jeżeli jest więcej przynęt, biegnie do najświeższej, ostatecznie do losowej.
Klatka (KL) cena: 30$ // coś wystarczająco dużego, by pomieściło jelonka, dobrze działa z przynętami. zasady: jeśli jelonek wejdzie na pole, gdzie jest klatka, nie będzie mógł się już poruszać.
Strój Jelonka (SJ) cena: 10$ // to już zawsze jest strojem jelonka, nie ma tutaj dowolności. zasady:jeżeli w zasięgu wzroku jelonka pojawi się myśliwy w tym stroju, jelonek biegnie do myśliwego, działa jak przynęta. jeśli przetrwa jedną rundę na polu tam gdzie jest myśliwy, zaczyna go ruchać (myśli, że to samica) co powoduje zgon myśliwego. oprócz tego inni myśliwi mogą pomyśleć, że myśliwy to jelonek.
Kamuflaż (KM) cena: 30$ // dowolne cosik, co pozwala się zjednoczyć z naturą, np. zestaw początkującego druida. zasady: myśliwy jest nie do wykrycia przez innych myśliwych, chyba że ma strój jelonka na sobie. jeśli wykona się strzał do innego myśliwego, momentalnie stajesz się widoczny dla niego, póki nie znikniesz mu z pola widzenia.
Pies Gończy (PG) cena: 40$ // dowolne stworzenie łowcze, acz uwaga: obcych nie przyjmujemy! zasady kiedy zwierze zostanie wypuszczone, działa jak bot-myśliwy. ma zasięg wzroku na dwa pola i jeśli zobaczy jelonka, to podbiega do pola sąsiedniego z nim i zaczyna szczekać. inaczej znajduje się na tym samym polu co myśliwy. uwaga! można wyposażyć w strój jelonka.

Za każdego upolowanego Jelonka dostaje się 10$.
Można te pieniądze wykorzystać dopiero po śmierci. W momencie śmierci ekwipunek nie jest tracony, a naboje, przynęty etc. wracają do poprzedniego stanu. Przed kolejnym wejściem na teren polowania można zmienić ekwipunek, tak jakby od nowa miało się 100$.
Myśliwy może zginąć w taki sam sposób jak jelonek. Za zabicie innego myśliwego, psa gończego etc. nie dostaje się kasy Razz, ale strzelać można.

Rodzaj Terenu: od lokacji zależy tylko i wyłącznie to, jak trudno jest tam ustrzelić jelonka, innego myśliwego bądź psa gończego. Rodzaj terenu ustanawia poziom trudności ST. Po deklaracji strzału mg w podsumowaniu rzuca k10. By trafić trzeba wyrzucić wynik równy lub większy ST:

Pastwisko ST 6
Krzaczory ST 7
Las ST 8
Gęsty Las ST 9
Gęsty las + Krzaczory ST 10

Po jeziorze nie można się poruszać. Dotyczy także Jelonka.

START:

Wybierasz dowolne pole jako lokalizację statową, które jest na krawędzi planszy, czyli musi mieć w kodzie jedną z czterech obcji: 1, 15, A, P.
Od razu można wykonywać akcje i ruch.


KORZYSTAĆ Z SZABLONÓW

Karta Postaci:

Kod:
[img]adres do zdjęcia[/img]

[b]Imię:[/b]
[b]Kasa:[/b] 100$ - koszt zakupionego ekwipunku
[b]Ekwipunek:[/b] nazwa własna (skrót) cena ; nazwa własna... (np laser (BD) 20$ ; ...)

[b]Upolowane Jelonki:[/b] 0
[b]Zgony:[/b] 0


np.
Imię: Monkey
Kasa: 30$
Ekwipunek: wyrzutnia zgniłych bananów (BD) 20$ ; zgniłe banany sztuk:30 (N) 30$ ; luneta (LR) 20$

Upolowane Jelonki: 0
Zgony: 0

Schemat akcji: czyli twoich działań w obrębie jednej rundy

Kod:
[b]Lokacja Startowa:[/b]
[b]Lokalizacja Końcowa:[/b]

[b]Działania:[/b]
[b]Lornetka:[/b]

[b]Opis:[/b]


Lokacja Startowa: B12
Lokalizacja Końcowa: B13

Działania: strzał do Jelonka na C13
Lornetka: brak

Opis: rozbudowany opis przynajmniej na dwie - trzy linijki.

Schemat Zachowań Jelonka



Ruch: rzut kością k8
1. góra
2. góra-prawo
3. prawo
4. dół-prawo
5. dół
6. dół-lewo
7. lewo
8. góra-lewo

Kiedy ktoś do niego strzeli, ucieka w przeciwnym kierunku od myśliwego. Tutaj decyzja pozostaje do dyspozycji MG.



JAK KTOŚ MA OPISANĄ POSTAĆ TO MOŻE WCHODZIĆ DO GRY.
INICJATYWA TAKA, JAK KOLEJNOŚĆ POSTACI TUTAJ.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nirian Samalai Feireniz dnia Pią 12:20, 10 Lut 2006, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ivellios
Menager | Cień



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 22:56, 08 Lut 2006    Temat postu:



Imię: Tygrysek
Kasa: 5$
Ekwipunek: działo na ziemniaki (BD) 20$ ; ziemniaki sztuk:30 (N) 30$ ; krowie placki sztuk:5 (SD) 15$ ; strój jelonka (SJ) 10$ ; lornetka(LR) 20$

Upolowane Jelonki: 0
Zgony: 0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lothor
Wprowadzający się



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 23:20, 08 Lut 2006    Temat postu:



Imię: Taz
Kasa: 0$
Ekwipunek: wyrzutnia cukierków z wkładką z nitrogliceryny (BK) 10$ ; wyrzutnia dysków z plasteliny (BD) 20$ ; puszka pandory sztuk:5 (SD) 15$ ; szklana kula (LR) 20$ ; amunicja sztuk:25 (N) 25$ ; ciastko (PR) 10$

Upolowane Jelonki: 0
Zgony: 0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gabriel Mandragor
Obywatel



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 0:40, 09 Lut 2006    Temat postu:



Imię: Tofik
Kasa: 0$
Ekwipunek: mroczny strój jelonka (SJ) 10$ ; proca na czaszki (BD) 20$ ; czaszki sztuk:20 (N) 20$ ; żebra wieloryba (KL) 30$ ; świerzy pachnący trupek sztuk:2 (PR) 20$

Upolowane Jelonki: 0
Zgony: 0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Surin Atariel Teannar
Obywatel



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Czw 11:08, 09 Lut 2006    Temat postu:



Imię: Dżii
Kasa: 0$
Ekwipunek: święte granaty sztuk:9 (SD) 27$ ; laser (BD) 20$ ; różowa balonowa guma do żucia (KL) 30$; akumulatorki sztuk: 23(N) 13$, przynęta (pasza)10$ [sztuk:1]


Upolowane Jelonki: 0
Zgony: 0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nirian Samalai Feireniz
Tenebraes



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 10:43, 10 Lut 2006    Temat postu:

Zmiana w zasadach:

Drobna zmiana opiera się na tym, że nie ma już zasady inicjatywy. Kto pierwszy ten lepszy. Piszecie wszyscy po jednym poście, po czym, kiedy już wszyscy napisali tego jednego posta, czekacie na podsumowanie. Po podsumowaniu gracie dalej, olewając inicjatywę. Między poszczególnymi podsumowaniami każdy z was może napisać jednego posta, czyli zrobić jedno działanie!

Każdy gracz, który dołączy się później i zaakceptuje mu postać, po kolejnym podsumowaniu może się włączyć do gry.

Jeszcze jedno: Będą przyznawane medale za komizm… oraz za sukcesy myśliwskie. W najbliższym czasie mam zamiar opracować kilka typów jelonków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adahn
Wprowadzający się



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ...from the Plane of Limbo

PostWysłany: Sob 3:12, 11 Lut 2006    Temat postu:



Imię: Anonimowy Koks Bez Twarzy
Kasa: 0$
Ekwipunek: Dębowa Pała +3 (BK) 10$ ; Miotacz Głazów Granitowych (BD) 20$ ; Głazy Granitowe +2 - sztuk 20 (N) 20$ ;
Lupa Z Betonu (LR) 20$ ; Wydrążona Skała (KM) 30$

Upolowane Jelonki: 0
Zgony: 0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
norbunio
Włóczęga



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 14:04, 12 Lut 2006    Temat postu:



Imię: Sylvan
Kasa: 100$ - 79$
Ekwipunek: Broń Dalekiego Zasięgu (BD) cena: 20$; Naboje sztuk:20(N) cena: 20$; Przynęta (PR) cena: 10$;Lornetka (LR) cena: 20$; Sidła sztuk:3 (SD) cena: 9$
Upolowane Jelonki: 0
Zgony: 0


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
8
Włóczęga



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:48, 02 Lut 2007    Temat postu:

wow Very Happy Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, 8


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
8
Włóczęga



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:48, 02 Lut 2007    Temat postu:

wow Very Happy Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
regards, 8


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tenebraes Strona Główna -> Bohaterowie Opowieści Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin