Forum Tenebraes
Forum RPG: Miasto na granicy Wieloświata
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tworzenie Bohatera

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tenebraes Strona Główna -> Rulebook - Zasady Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nirian Samalai Feireniz
Tenebraes



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 11:36, 06 Kwi 2006    Temat postu: Tworzenie Bohatera

Tworzenie Bohatera

Tworzysz ją względem pierwszego i drugiego szablonu. Pierwszy, już wypełniony wklejasz w Postacie: Bestialscy Władcy, a drugi szablon wysyłasz mi na PW. Życzę miłego tworzenia postaci:

Kod:
[zdięcie postaci]

[b]Imię:[/b]
[b]Klan:[/b]
[b]Rola:[/b]
[b]Postawa:[/b]
[b]Wiek:[/b]
[b]Status:[/b] Biskup

[b]Wygląd:[/b]
[b]Co wiadomo:[/b]
[b]Plotki:[/b]
-
-
-



Kod:
[zdięcie postaci]

[b]Imię:[/b]
[b]Klan:[/b]
[b]Generacja:[/b]
[b]Rola:[/b]
[b]Natura:[/b]
[b]Postawa:[/b]
[b]Wiek:[/b]
[b]Status:[/b] Biskup

[b]Wygląd:[/b]
[b]Co wiadomo:[/b]
[b]Plotki:[/b]
-
-
-
[b]Plotki dla Nosferatu:[/b]
-
-
-

[b]Atrybuty:[/b]
Siła X, Zwinność X, Wytrzymałość X.
Charyzma X, Oddziaływanie X, Wygląd X.
Percepcja X, Inteligencja X, Spryt X.

[b]Zdolności:[/b]
Talenty:
Umiejętności:
Wiedza:

[b]Dyscypliny:[/b]

[b]Ścieżka:[/b] Nazwa X
[b]Siła Woli:[/b]


Wyjaśnienia:

Imię – imię, pseudonim, nazwisko, pod jakim imieniem cię znają, etc.
Klan – dowolny przynależący do Sabbatu, czyli w sumie prawie każdy.
Generacja – więcej na ten temat przy mechanice
Rola – czyli koncepcja, rola wśród bydła
Natura – prawdziwa osobowość postaci
Postawa – jak się prezentuje innym
Wiek – data obojętna, acz większość sabbatnikow jest młoda, ma około 100 lat, nawet jeśli jest się biskupem… wiek nie wpływa na mechanikę.
Status – najczęściej Biskup, acz można niższe stanowiska

Wygląd – minimum pięć linijek ładnego opisu wyglądu bohatera
Co wiadomo – minimum pięć linijek suchych i pewnych faktów o postaci
Plotki – od pałz, same plotki… w szablonie dla MG należy napisać co jest prawdą, a co nie
Plotki dla Nosferatu – o wiele więcej plotek, przynajmniej dwa razy więcej… mogą być absurdalne nawet, ale powinny też być takie, które odsłaniają niebezpieczne tajemnice; tu też trzeba napisać co jest prawdą, a co nie.

Atrybuty i reszta – więcej szczegółów przy mechanice

Mechanika Tworzenia Bohatera

Bohatera tworzy się na mechanice z systemu Wampir: Maskarada. Jednak tutaj istnieje trochę zmian co do mechaniki. Nie gramy więc na mechanice ed2 lecz na mechanice ed 2 by Samalai. Postaram się to skrótowo wyjaśnić, zanim przejdziemy do rozpisania mechanicznego bohatera. Pierwsze zmiany są w Zdolnościach. Z kart znikają takie zdolności jak Autorytet i Zastraszanie: powstaje zamiast ich Perswazja. Nie ma także uników. Unika się za pomocą wysportowanie, a paruje za pomocą bójki lub szermierki (wali wręcz). Nie ma aktorstwa: gra się za pomocą Przebiegłości. Czujność działa tylko wtedy, kiedy ktoś deklaruje, że jest czujny. W innych przypadkach stosuje się tylko Percepcję. Wybierając Ekspresję, trzeba wybrać konkretną dziedzinę: Muzykę, Poezję, Prozę etc. Podobnie jest z rzemiosłem. Bójki się używa także kiedy walczy się kastetami, nożami, rurkami i innym sprzętem ulicznym, a szermierka to obsługa typowej broni białej, długiej, takiej jak miecze, topory etc. Oto pełna lista zdolności, jakie można sobie wziąć do gry:

Talenty: Bójka, Cwaniactwo, Czujność, Ekspresja, Empatia, Perswazja, Przebiegłość, Wysportowanie.
Umiejętności: Broń Palna, Etykieta, Krycie się, Prowadzenie, Oswajanie, Szermierka, Sztuka Przetrwania, Zabezpieczenia.
Wiedza: Finanse, Informatyka, Medycyna, Nauka, Polityka, Prawo, Okultyzm, Śledztwo, Wykształcenie, Lingwistyka.

Kolejna zmiana jest w cechach charakteru. Zostały one usunięte. Kiedy trzeba by było przetestować sumienie, testuje się po prostu człowieczeństwo/ścieszkę. Kiedy mielibyśmy przetestować odwagę, testujemy silę woli. W przypadku samokontroli zależy to od sytuacji. Kiedy chcemy opanować głód, rzucamy na ścieszkę, kiedy chcemy się opanować kiedy się nas obraża, rzucamy na Silę Woli.
Dyscypliny są identyczne jak w 3 ed.

Cechy pozycji są, lecz dla potrzeb tej gry są one usunięte. Wyjaśnię to dokładnie później.
Wszystko jasne? To teraz ile macie punktów do rozdziału na bohatera:

Atrybuty: 9/6/4 – 1 kropka za 4 pkt wolnych
Zdolności: 35 kropek do rozdania – 1 kropka za 2 pkt wolne.
Ścieżka: na start 5 – 1 kropka za 1 pkt wolny
Siła woli: na start 5 – 1 kropka za 2 pkt wolne
Dyscypliny: na start 15 – 1 kropka za 6 pkt wolnych
Punkty wolne: 30
Punkty wpływów: 10 na start – 1 punkt za 1 punkt wolny

Wady i Zalety należy przedyskutować z MG na gg najlepiej. Większość z nich jest niedostępna.

Na co można wydawać punkty wpływów? Są one czymś w stylu punktów pozycji. Oto lista rzeczy, które można za nie kupić na start:

Pokolenie: zaczynając od 13go, można za dwa punkty obniżyć o jeden, a maksymalnie pokolenie to siódme.
Informacje: można zapłacić do siedmiu punktów, by posiadać więcej startowych informacji, które mogą się okazać być na wagę złota w trakcie gry.
Członek Czarnej Ręki: przynależność do tej grupy, za dwa punkty jest się zwykłym szeregowym, za każdy następny punkt jest się coraz wyżej w hierarchii. Szczegóły u MG.


Można je oczywiście też odłożyć na grę, bo za punkty wpływów można wykonywać wiele działań oraz zdobywać lojalnych sojuszników, tak samo jak było to w Elyzjum. Między innymi:

Sfora: wydając punkty wpływów, można tworzyć swoją sforę, tak jak robiło się to z mieszkańcami miasta na Elyzjum (więcej informacji przy tworzeniu sfory)
Organizowanie Rytuałów: za jeden punkt można zorganizować spotkanie wampirów, na które mogą przyjść tylko zaproszeni, a wydając dwa punkty można zorganizować spotkanie, na które muszą przyjść wszyscy zaproszeni.
Słudzy: wydając punkty można stworzyć sobie wiernego sługę.
Sojusznicy: magowie, wilkołaki i wiele, wiele innych.
i wiele innych…

Punkty te będzie można też zarabiać, więcej będzie opisane później.

Miłego tworzenia bohaterów!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lioninhotpants
Gość



Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:03, 13 Mar 2007    Temat postu:

Catherine Zeta Jone Throatjob!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tenebraes Strona Główna -> Rulebook - Zasady Gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin