Forum Tenebraes
Forum RPG: Miasto na granicy Wieloświata
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady Hodowli

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tenebraes Strona Główna -> Plotki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nirian Samalai Feireniz
Tenebraes



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:10, 18 Kwi 2006    Temat postu: Zasady Hodowli

Hodowla

Hodowla ma dość skomplikowane zasady. Dzieli się na parę etapów, których wykonywanie w rezultacie doprowadza do momentu, kiedy to hodowca zaczyna zarabiać, a o to chyba chodzi prawda? Pierw przyszły hodowca musi złapać poszczególne zwierze, potem je udomowić, następnie może zająć się ich hodowlą. Niezbędna jest duża ilość pszenicy, by karmić zwierzęta. Niezbędne są też umiejętności takie jak hodowla i tresura. Do łapania zwierząt potrzebujesz pułapek.

Łapanie Zwierza

Statystyki dzikich zwierząt, które można łapać podane są w dziale „Zwierzęta i Bestie”. By je łapać, należy posiadać sidła oraz zdolność pułapki. Każde zwierze ma swój poziom trudności złapania. Jedna wyprawa po jednego zwierzaka zużywa 5 slotów. Wykonuje się wtedy rzut Md + poziom pułapek + k10, jeżeli wynik będzie równy lub większy poziomowi trudności, zwierze jest łapane i wprowadzane do hodowli.

Oswajanie

Jak zauważyliście pewnie w opisać, zwierzaki opisane są dzikie. By móc je hodować, trzeba je wcześniej oswoić. Nie jest to wbrew pozorom trudne. By dowiedzieć się więcej o oswajaniu, zerknij do zasad tresury. Miłego oswajania!

Hodowanie

By hodować zwierzęta, trzeba mieć dla nich zagrodę. Hodowca, który poświęca czas swoim zwierzakom zużywa na to 5 slotów. Musi też wykarmić zwierzaki, przy każdym pisze, ile jedzenia on zużywa. Jedzenie jest obowiązkowe – jeśli nie będzie się nimi zajmował (czyli poświęcał 5 slotów i karmił, zwierzęta umierają, czyli są tracone. Także każde zwierze, które nie otrzyma jedzenia natychmiast umiera. Hodowca też dostaje tak zwane punkty opieki, tyle, ile ma Md + hodowla razy dwa. Każde zwierze pod opieką, zużywa pewną ilość tych punktów. Kiedy skończą się już punkty hodowcy, znaczy, że nie może się opiekować już większą ilością stworzeń. Pozostałe zwierzęta, jeśli nie zaopiekuje się nimi ktoś inny, są tracone. Jakie są więc korzyści z takiej opieki?

Przede wszystkim, zwierzęta, którymi hodowca się opiekuje nie giną, pozostają pod jego opieką. Na każdą parę zwierzaków (nie ma na zasady gry ich płci) gracz może wykonać jeden rzut na tabeli płodności danego stworzenia. Do wyniku kości dodaje wartość swojej hodowli. Porównuje wynik i sprawdza, czy jego gromadka zwierząt się nie powiększyła. Dodatkowo, można wykonywać przy zwierzakach różne czynności, które powodują zarobek. Każdy wymaga poświęcenia kilku slotow. Przykładowym działaniem może być ubicie. Dostarcza ona tyle surowców, ile zwierzak ma wartości odżywczej, a zużywa tyle slotów, ile piszę przy zwierzaku. Wszystkie specjalne zasady a propos zwierzaka piszą w jego opisie. W razie niepewności, kierować pytania do MG.

Można też darować sobie sloty, które poświęcasz na opiekę nad zwierzętami. Robią tak najczęściej ci, co zwierzęta kupili. Możesz też wtedy zignorować zasady opieki. Jednak z drugiej strony nie możesz zwiększać ich ilości, ubijać ani wykonywać innych czynności z zakresu hodowli.

Tresura

Tresura to oswajanie, oraz sposób, by wyszkolić swojego pupila. Często tresuje się konie, psy czy inne stworzenia, które np. mogą służyć do walki. Trzeba też wytresować (oswoić) w minimalny sposób zwierzaka, którego chce się potem hodować. Zasady są dość proste. Istnieje łącznie sześć poziomów na jaki można wytresować zwierzaki. Oto one:

0 – dzikie zwierze, nie można hodować nawet
1 – zwierze hodowlane, można hodować
2 – zwierze domowe, wykonuje takie rozkazy jak siat czy leżeć. Ma jeden punkt na umiejętności dodatkowo.
3 – zwierze wytresowane, wykonuje takie rozkazy jak waruj, atakuj, aportuj. Ma dwa punkty na umiejętności dodatkowo.
4 – Ma trzy punkty na umiejętności dodatkowo.
5 - Ma cztery punkty na umiejętności dodatkowo.


By obliczyć, na jak maksymalny poziom możesz wytresować zwierze, bierzesz wartość twojej mądrości + tresurę i poświęcasz tyle slotów x4, na jaki poziom chcesz zwierze wytresować. Musisz też, niezależnie od poziomu, dać mu dodatkową dawkę jedzenia, w zależności ile on je. Zwierze wtedy zostaje wytresowane. Jeżeli zwierze ma wytresowanie chociaż na jeden, każdy jego potomek będzie zaczynał z 1, a nie zero. Dzięki temu, każde wyhodowane zwierze nie trzeba od nowa oswajać.

Umiejętności oczywiście musza być dopasowane do zwierzaka. Prosiak się alchemii nie nauczy. Dziękuje za uwagę, to wszystko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tenebraes Strona Główna -> Plotki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin