Forum Tenebraes
Forum RPG: Miasto na granicy Wieloświata
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady Budownictwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tenebraes Strona Główna -> Plotki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nirian Samalai Feireniz
Tenebraes



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 9:16, 06 Kwi 2006    Temat postu: Zasady Budownictwa

Przewodnik małego budowniczego
napisane przez Pluszaka, poprawione i zredagowane przez Niriana Samalaia Feireniza.

Wstęp

Budownictwa, a więc stawianie nowych budynków czy też remontowanie starych, jest dość skomplikowanym procesem. Opiera się na zdobyciu materiałów, odpowiednim ich obrobieniu i w końcu postawieniu domu. Potrzeba do tego materiałów, narzędzi i ludzi.
Jednak pomimo tych wszystkich trudności budownictwo daje oczywiste korzyści. Nowe, lepsze, trwalsze budynki, które same w sobie mogą być tak wybudowane, że dodają luksus. Można budować domy mieszkalne, więzienia, świątynie, karczmy, restauracje etc., słowem co komu tylko przyjdzie do głowy. Żeby wybudować dom musi być co najmniej 1 postać na budowie, która ma umiejętność budownictwo i nadzoruje innych.
Teraz po kolei opiszę etapy budowania. Potem podam koszty wybudowania poszczególnych budynków w materiałach i czasie. Na końcu podam przykładowy budynek jaki można wybudować wykorzystując wszystkie te zasady.

Projektowanie domu

Zanim zacznie się stawiać dom trzeba go najpierw zaprojektować. Liczą się 3 zmienne: surowiec (kamień/drewno), wielkość pomieszczeń oraz jakość. Z drewna stawia się szybciej i taniej, ale są to mniej wytrzymałe budynki. Od wielkości pomieszczeń zależy jak długo będziemy je robić i ile materiału zużyjemy, a jakość dodaje luksus, zwiększa wytrzymałość, ale też wydłuża czas budowy.

Pomieszczenia
Są 4 podstawowe wielkości pomieszczeń:
- małe, 2x2 metry (może tu spokojnie spać do 2 osób, 3 już ze ściskiem dużym, ot malutki pokoik)
wersja drewniana: 6 drewna,8 slotów, ST. wytrzymałości ściany 10
wersja kamienna: 5 kamienia, 10 slotów, ST. wytrzymałości ściany 15
- średnie, 4x4 metry (to już całkiem duże pomieszczenie, gdzie bez problemu może zmieścić się kuchnia, gabinet do przyjmowania interesantów, czy po prostu przyzwoita sypialnia –> gracze zaczynają z takimi pomieszczeniami)
wersja drewniana: 10 drewna, 14 slotów, ST. wytrzymałości ściany 10
wersja kamienna: 8 kamienia, 16 slotów, ST. wytrzymałości ściany 15
- duże, 8x8 metrów (to już bardzo duży pokój, mogący pełnić spokojnie rolę dużego salonu, gdzie spokojnie można tańczyć i się bawić w ponad 20 osób)
wersja drewniana: 14 drewna, 22 sloty, ST. wytrzymałości ściany 10
wersja kamienna: 12 kamienia, 24 slotów, ST. wytrzymałości ściany 15
- ogromne, 16x16 metrów (dla tych którym ciągle nie dość, mogą wybudować sobie ogromną salę bankietową, w której może spokojnie przebywać do 50 osób)
wersja drewniana: 20 drewna, 32 slotów, ST. wytrzymałości ściany 10
wersja kamienna: 18 kamienia, 36 slotów, ST. wytrzymałości ściany 15

Można dowolnie zmieniać wymiary w danej wielkości pomieszczenia, jednak tak, żeby suma ich wynosiła tyle co startowo (np. zamiast 4x4 mieć 5x3 lub 2x6). Wprowadza to małe dysproporcje w powierzchni, jednak mają to być tylko uproszczone zasady i nie wszystko musi być do końca dokładne.
Każde pomieszczenie ma 3 metry wysokości, prócz wielkości ogromnej, która ma 4,5 metra. Jeśli chce się mieć wyższe pomieszczenie to trzeba to uzgodnić z Mg.

Materiał, czyli surowce

Budynki można stawiać z drewna bądź kamienia. Drewno jest tańsze i jest go więcej. Buduje się też z niego szybciej. Kamień jest analogicznie mniej wdzięcznym materiałem do obróbki, ale za to niewspółmiernie wytrzymalszymi po prostu ładniejszym.

Narzędzia

Nadzorujący budowę, czyli ten, co zna się na budownictwie musi mieć specjalne narzędzia. Jeśli pracuje w drewnie, musi mieć piłę, jeśli w kamieniu, musi mieć młotek i dłuto. Każdy jego pracownik musi być wyposażony w młotek, by móc pracować na budowie.


Jakość
Tak jak można wykuwać broń różnej jakości, tak samo dom może mieć różną jakość. Im lepsza jakość tym dom wytrzymalszy, a także podkreśla luksus domu. Każde pomieszczenie trzeba określić jaką ma jakość. To jakiej jakości można stawiać domy oblicza się przez Md + budownictwo nadzorcy budowy.
- kiepska: -20% slotów budowy pomieszczenia, -2 ST. wytrzymałości ściany
- średnia: bez zmian (z takimi zaczynają gracze)
- dobra: +10% slotów budowy pomieszczenia, +2 ST. wytrzymałości ściany, +2 luksus
- świetna: +20% slotów budowy pomieszczenia, +4 ST. wytrzymałości ściany, +4 luksus
- mistrzowska: +30% budowy pomieszczenia, +6 ST. wytrzymałości ściany, +6 luksus

Zaokrąglamy zawsze w górę.

Ludzie

Jak już pisałem Wystarczy 1 osoba na budowie, która ma umiejętność budownictwo. On wszystkiego dogląda i wykorzystuje na to tyle slotów ile trwają jakiekolwiek prace budowlane w danym rozliczeniu (a ponieważ to najczęściej 10 lub 15 slotów, zależnie od umowy z pracownikami, tyle będzie poświęcać). Nic więcej prócz planowania, sprawdzania i pouczania pracowników jak mają budować nie robi, więc jego sloty nie zmniejszają czasu budowy.
Natomiast na placu budowy najchętniej są widziani pracownicy z jak największą krzepą. W zależności ile jej mają mogą nawet znacznie skrócić czas budowy.
1 krzepy: nie mogą skutecznie pracować
2 krzepy: -1 slot do kosztu łącznej budowy
3 krzepy: -2 slot do kosztu łącznej budowy
4 krzepy: -3 sloty do kosztu łącznej budowy
5 krzepy: -4 sloty do kosztu łącznej budowy
6 krzepy: -5 sloty do kosztu łącznej budowy
7 krzepy: -6 slotów do kosztu łącznej budowy

Pracownicy zawsze zużywają 10 slotów pracując na budowie. Jednak to od ich Krzepy zależy ilość wykonanej pracy. Pracownik musi pomagać w budowie od początku do końca, inaczej jego bonus jest tracony. To Budowniczy zużywa Sloty, by wybudować budowlę.

Drobiazgi, które nie są drobiazgami

Drzwi
Każde pomieszczenie powinno mieć minimum jeden otwór na drzwi. Drzwi musi wykonać jednak inny specjalista: Stolarz.

Okna
Każde pomieszczenie może mieć otwory na okna, powinno się zadeklarować, ile tych otworów powinno być. Okna musi wykonać jednak inny specjalista: Szklarz.


Specjalne wykończenia
Jeśli chce się mieć kolumny, kraty, portal nad wejściem etc., to trzeba to już zamówić u specjalistów. Opis tych części domu będzie się znajdować w Ekwipunku.

Piętra
Pomieszczenia na piętrach buduje się tak samo jak te stawiane na ziemi. Nie można tylko postawić łącznie większych pomieszczeń niż te, które są na ziemi.
Należy też mieć schody. Na małych zmieszczą się na szerokość 2 osoby, na dużych zmieści się w ten sposób 5 osób.
- Koszt drewnianych schodów:
Małe: 4 drewna, 7 slotów
Duże: 8 drewna, 14 slotów
- Koszt kamiennych schodów:
Małe: 4 kamienia, 9 slotów
Duże: 8 kamienia, 16 slotów

Dobudowywanie pomieszczeń.
Wykonujesz jakby osobny, dodatkowy budynek, który jest po prostu połączony z macierzystym. Ponieważ rozbudowa budynku jest trudniejsza i droższa niż wybudowanie nowego, należy poświęcić o 20% materiałów więcej na nowe pomieszczenia.

Remontowanie
Wygląda tak samo jak budowanie nowego pomieszczenia od podstaw, acz jej koszt w slotach i w budulcu wynosi tylko 50%.

Na razie to tyle. Zasady budownictwa do waszej dyspozycji. Do pracy Rodacy!
c.d.n


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tenebraes Strona Główna -> Plotki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin