Forum Tenebraes
Forum RPG: Miasto na granicy Wieloświata
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DnD gra dla walki, czy opowieść narratorska?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tenebraes Strona Główna -> Heroic Fantasy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ivellios
Menager | Cień



Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3

PostWysłany: Śro 23:21, 01 Mar 2006    Temat postu: DnD gra dla walki, czy opowieść narratorska?

Czy uważacie, ze DnD to tylko system dla nałogowych maniaków siepania? Czy walka odgrywa najważniejszą rolę w tym systemie?

Czy uważacie, że można grać w DnD jak narratorską opowieść bez kości i nie straci na tym klimat?

Co siądzicie o lataniu po ruinach, podziemiach na różne poziomy i siepanie orków i gobasów... taki otarł się stereotyp i takie są typowie przygody? Co o tym sądzicie... może wolicie grać i prowadzić nie stereotypowe DnD? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nirian Samalai Feireniz
Tenebraes



Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 863
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 13:23, 20 Mar 2006    Temat postu:

Wszystko tak naprawdę zależy od drużyny i MG. Ja stanowczo jestem za narracją, acz mechanika DnD nie sprzyja narracji. Grając jednak w RPG skupiam się bardziej na światach niż na mechanice. Moje subiektywne zdanie. Ej, może zagramy w DnD na mechanice WoDa? Żart.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Calmal
Odwiedzający



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:57, 20 Mar 2006    Temat postu:

Zgadzam się z Samalaiem - wszystko zależy od graczy i MG. Kiedyś nawet postanowiliśmy grać w hardcorowy dungeoncrawl ze wszystkimi zasadami, z walkami rozstrzyganymi na heksagonalnej planszy za pomocą figurek. To było coś zupełnie nowego. Graliśmy 3 doby (tak doby z przerwami na spanie i żarcie) w jedną prosta przygódkę (kużnia gniewu). Ale nie obyło się bez narracji (nawet przy rozbrajaniu pułapek Very Happy ) i przez to bawiliśmy się tak długo i tak świetnie. Do dziś wspominamy ta sesje to znaczy że nalezała do dobrych!

PS: Miejsce akcji przeniosłem do Planescape'a - na Outlands. Prawda uwielbiam Planescape'a !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gahrr Neck
Odwiedzający



Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:59, 29 Mar 2006    Temat postu:

Kurde, nie lubię krótkich postów, ale po prostu muszę to napisać: to, czy używa się mechaniki D&D, czy też jakiejkolwiek innej, nie ma znaczenia ogólnie na to, czy narracja występuje czy nie. Wszystko zależy od graczy i MG.

Inna sprawa, że ja sobie rozgrywki w D&D bez rzutów kośćmi nie wyobrażam(bo i po co sobie wyobrażać? mechanika jest dobrze zrobiona i znacznie wszystko ułatwia). Po prostu dla mnie rzuty powinny być ładnie opisywane i takie tam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Calmal
Odwiedzający



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:08, 30 Mar 2006    Temat postu:

Gahrr Neck napisał:
(...)to, czy używa się mechaniki D&D, czy też jakiejkolwiek innej, nie ma znaczenia(...)


Mechanika jest integralną częścią każdego RPG i nie raz wpływa na odbiór samej gry. Nie da się ukryć że mechanika D&D sprzyja "heroizmowi" (co nie znaczy że jest odrazu zła). Poprostu większość ludzi tak ją odbiera. Wiadomo że można grać w D&D na mechanice np. WoDa Very Happy ale czy to byłyby na pewno dedeki ?

Kiedy gram w D&D zależy mi przede wszystkim na świecie (najczęściej Planescape), ale nie przechodzę obojętnie obok mechaniki. D20 do D&D pasuje idealnie - jest poprostu usprawnionym silnikiem starych AD&D.

Ale już nie podoba mi się jak masa dobrych RPG przerabiana jest na ten system, który nie sprawdza się we wszystkich sytuacjach. Szczęśliwie ta tendencja powoli odchodzi. Mozna odetchnąć z ulgą że nie doczekaliśmy się np. WFRP D20 Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gahrr Neck
Odwiedzający



Dołączył: 29 Mar 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:59, 30 Mar 2006    Temat postu:

D&D i w ogóle mechanika d20 sprzyja tzw. heroizmowi. Ale heroizm to nie jest, przynajmniej z tego co ja wiem, wykreślenie fabuły, miodnych opisów i ogólnie narracji. Heroizm i stosowanie się do tej mechaniki nie oznacza od razu, że rozgrywka wygląda tak:

MG: Zauważasz giganta.
BG: No to siepię. *rzut k20*
MG: Trafiłeś. *rzut na obrażenia* Teraz on wali w ciebie.


Etc, etc. Można łączyć rzucania kośćmi z odpowiednim opisywaniem sytuacji, bo są to po prostu rozdzielne sprawy.

Co do WFRP d20 - myślę, że na zasadach zbliżonych do Grim'n'Gritty dałoby się to przeżyć. Chociaż, w zasadzie, to faktycznie nie miałoby większego sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Calmal
Odwiedzający



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:35, 30 Mar 2006    Temat postu:

Oczywiście heroizm nie równa się brak narracji. Nie raz zdażyło mi sie prowadzić przygody o mocnym zabarwieniu heroicznym i nie wyobrażam sobie gry bez odpowiedniej narracji, opisów i robudowanej interakcji pomiędzy postaciami. Więc wszystko i tak sprowadza się do podejścia graczy i Mistrza Gry. To od nich zależy ile w RPG będzie role-playing a ile game Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wronek
Gość



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon 20:09, 29 Maj 2006    Temat postu:

Zalezy od druzyny jak i od mg Smile ale sama nazwa wskazuej dnd to heroic fantasy wiec nacis nalozony jest na siepanie ale nie takei typu H&S Smile ale mozna sobie pograc opowiesc narracyjna Smile nic temu nie szkodzi ani nie ma jakichs niedogodnien.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kitsune
Odwiedzający



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto Seksu i Biznesu

PostWysłany: Pią 18:41, 02 Cze 2006    Temat postu:

Pytanie typu szkolnego, na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo i można zagrać w D&D pozbywajac sie prawie całej mechaniki, jak i zagrac w Wampira, gdzie rzucanie koścmi stanie się prawdziwą mordęgą. Tu tak naprawdę wszystko zalezy od złotego srodka. Bo jedni stawiaja na siepaninke inni na fabułe, a uważam, że najlepszą sesja jest taka, kiedy to fabuła i walka są zrównoważone...
A prawda jest też taka, że zarówno MG jak i gracze mogą zepsuć zarówno najlepszą mechanike, jak i najbardziej wciagającą fabułe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Tenebraes Strona Główna -> Heroic Fantasy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin